آموزش لازانیای تنوری با پپرونی

مواد لازم

لازانیا (ورقه لازانیا)    ۹۰۰ گرم
پپرونی (سوسیس) (ورقه شده با ضخامت ۳ میلیمتر)    ۲ پیمانه
سس گوجه فرنگی   ۴ پیمانه
پنیر ریکوتا یا پنیر گودا    ۴۵۰ گرم
پنیر موزارلا (موتزارلا) رشته رشته شده    ۴۵۰ گرم
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده    ۳/۴ پیمانه
سوسیس ۸۰٪ گوشت   ۹۰۰ گرم

طرز تهیه

زمان تهیه ۲۰  دقیقه
زمان پخت ۴۵   دقیقه
۱ – فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم می‌کنیم.
۲ – در قابلمه‌ای، ۶ لیتر آب را می‌جوشانیم و کمی نمک به آن می‌افزاییم.
۳ – ورقه‌های لازانیا ‌را در آب می‌ریزیم تا جایی که تقریباً بپزند. سپس آن را آبکش می‌کنیم و در ظرفی از آب و یخ، به آن شوک وارد می‌کنیم.
۴ – در یک قابلمه متوسط، پپرونی ورقه‌شده را روی شعله متوسط سرخ می‌کنیم؛ تا حدی که ترد شود. سپس از روی حرارت برمی‌داریم و روی حوله کاغذی قرار می‌دهیم تا روغن آن گرفته شود
۵ – در سینی یا ظرف فر، یک پیمانه از سس گوجه فرنگی را به صورت لایه های صاف و یکنواخت می‌ریزیم. بعد ورقه­ های لازانیا را ته ظرف می‌چینیم؛ به­ گونه‌ای که یک سانت از هر کدام روی دیگری قرار بگیرد.
۶ – پنیر ریکوتا یا گودا، ⅓ از پنیر موتزارلا و ⅓ از سوسیس را می‌ریزیم و بعد پنیر پارمزان زیادی روی آن می‌پاشیم. بعد ½ پیمانه سس گوجه­‌فرنگی و ¼ پیمانه پپرونی را اضافه می‌کنیم.
۷ – این کار را تا دو لایه دیگر تکرار می‌کنیم و در آخرین لایه، بقیه پنیر ریکوتا یا گودا، سس گوجه­‌فرنگی، پنیر موتزارلا و پپرونی را می‌ریزیم و روی آن پنیر پارمزان می‌پاشیم.
۸ – ظرف لازانیا را تقریباً ۴۵ دقیقه داخل فر می‌گذاریم تا بپزد. سپس ظرف را از فر خارج می‌کنیم و اجازه می‌دهیم ۱۵ دقیقه بماند. پس از اینکه لازانیا قدری خنک شد، آن را برش می‌دهیم و بلافاصله سرو می‌کنیم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است