آموزش هوموس نخود و سیر

 

هوموس (به عربی: حُمُّص) یا نخود-ارده یک خوراک عربی – یونانی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است

مواد لازم برای هوموس نخود و سیر

نخود ۱ لیوان

سیر ۴ بوته

ارده ۴ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

جعفری مقداری برای تزیین

 

هوموس (به عربی: حُمُّص) یا نخود-ارده یک خوراک عربی – یونانی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است؛ بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. برای اینکه هوموس طعم لذیذ تری داشته باشد باید اجازه دهید نخود به قدر کافی پخته شود. هوموس در کنار سبزیجات خلالی و نان سرخ شده میتواند میان وعده ای لذیذ و مقوی باشد. با دیدن فیلم آموزش تهیه هوموس با طرز تهیه این غذای ساده و خوشمزه آشنا شوید.

 

طرز تهیه

 

بوته های سیر را ۱ ساعت داخل فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کباب شوند. بوته ها را از فر خارج کنید و پس از سرد شدن سیرهای نرم شده را از پوست خارج کنید و داخل کاسه ای بریزید.

نخود را از شب قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب ان را تعویض کنید. نخود را با چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بگذارید بپزد و نرم شود.

نخود پخته ، سیرهای نرم شده ، ارده ، روغن زیتون و آبلیمو را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس نمک و فلفل اضافه کنید. هوموس را در ظرف بریزید و با مقداری روغن زیتون و جعفری تزیین و سرو کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است