آموزش کرفس پلو

خورشت کرفس مانند خورشت سبزیجات بسیار خوشبو و دارای طعم فوق العاده است. بوی کرفس یکی از دلایل علاقه به این سبزی خوشمزه می باشد. طرز تهیه کرفس پلو نیز بی شباهت به خورشت کرفس نیست و در مواد اولیه مشترک هستند. 

پلوها یکی از غذاهای جاافتاده در فرهنگ ایرانی هستند که در مراسم رسمی و غیر رسمی طبخ می شوند. عدس پلو، باقالی پلو، شوید پلوو… از جمله پلوهای خوشمزه هستند.

مواد لازم

  • نعنا و جعفری خرد شده: نصف پیمانه
  • سیب زمینی: یک عدد بزرگ
  • روغن: به میزان لازم(برای سرخ کردن)
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و زردچوبه: به میزان لازم
  • زعفران دم کرده: یک قاشق سوپ خوری
  • برنج: ۳ پیمانه
  • ساقه کرفس خرد شده: ۲۵۰ گرم
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

طرز تهیه کرفس پلو خوشمزه و مجلسی

برای پخت کرفس پلو ابتدا برنج از چند ساعت قبل با مقدار نمک خیس کنید. همان طور که می دانید این برنج خیس خورده، روند پخت غذا را سریع و راحت می کند. گذشته از همه این موارد چنین برنجی به مراتب طعمی فوق العاده به غذا می دهد و مزه دارتر است.

برای ادامه کار مقداری روغن در تابه بریزید. پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کنید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود و پیاز را به آن اضافه کنید. پیاز را به خوبی در روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود.

حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و آن را کمی در روغن تفت دهید تا رنگش تغییر کند. فلفل، زردچوبه، ادویه کاری و نمک را در همین مرحله از طرز تهیه کرفس پلو اضافه کنید تا گوشت مزه دار شود. اگر تمایل دارید غذا خوش رنگ تر شود، در همین مرحله یک قاشق چای خوری زعفران دم کرده را اضافه کنید.

حالا نوبت اضافه کردن سبزیجات رسیده است. کرفس خرد شده را به همراه نعنا و جعفری خرد شده به مخلوط مواد اضافه کنید. در ادامه همه مواد را با هم تفت دهید. به جای جعفری می توانید از گشنیز استفاده کنید. وقتی کمی از آب بافت کرفس تبخیر شد، زیر شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید.

برنج خیس خورده را به قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید. نمکش را اندازه کنید و آن گاه اجازه دهید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برنج نیم پز شود. برنج را آبکش کرده و مقداری روغن کف قابلمه بریزید. برنج را به صورت کاملا یکنواخت در قابلمه بریزید.

یک لایه از مواد گوشتی و کرفس را روی برنج بریزید. آن گاه یک لایه برنج بریزید و پخش کنید. مخلوط مواد را دوباره روی برنج بریزید و آن گاه برنج بریزید. تا پایان مواد این کار را تکرار کنید.

درب قابلمه را قرار دهید و شعله را ملایم کنید. منتظر بمانید تا برنج دم بکشد. طرز تهیه کرفس پلو در همین مرحله به اتمام رسیده است.

در این مدت انتظار، سیب زمینی را به صورت مکعب های کوچک برش دهید و سرخ کنید. بعد از آماده شدن غذا، سیب زمینی های خوشمزه را نیز می توانید در کنار غذا نوش جان بفرمایید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است