آموزش کوکوی مرغ و سبزیجات

 

کوکوی مرغ و سبزیجات علاوه بر این که خیلی راحت و آسان تهیه می‌شود و خوشمزه هم هست،

مواد لازم برای کوکوی مرغ و سبزیجات

مرغ پخته ریش ریش شده ۳ پیمانه

تخم مرغ بزرگ ۳ عدد

ماست چکیده یا سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری

آرد ۱/۲ پیمانه

گوجه ۱ عدد

پیازچه ۲ عدد

سبزی معطر ۲ قاشق غذاخوری

روغن سرخکردنی ۲-۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

 

کوکوی مرغ و سبزیجات علاوه بر این که خیلی راحت و آسان تهیه می‌شود و خوشمزه هم هست، یک فرصت عالی برای استفاده از مرغ اضافی باقی مانده در یخچال استدر ضمن مهم نیست از چه بخشی از مرغ استفاده کنیدبنابراین برای تهیه مرغ و سبزیجات لزومی ندارد مرغ بپزید بلکه می‌توانید به راحتی از باقی مانده غذاهایی مثل مرغ گریل شده، خورش مرغ یا خوراک ران مرغ استفاده کنید.

در تهیه این غذا می‌توانید از سبزیجات مختلفی استفاده کنیددر اینجا از گوجه و پیازچه استفاده شده است اما شما می‌توانید بسته به سلیقه و این که چه سبزیجاتی در یخچال دارید این ترکیب را تغییر دهیددر ضمن کوکوی مرغ و سبزیجات را می‌توانید با مخلفات مختلفی سرو کنید، به عنوان مثال گوجه (خام یا سرخ شده)، سبزی خوردن، ماست یا ماست و خیار از بهترین گزینه ها هستند.

طرز تهیه

 

ابتدا مرغ را خوب ریش ریش کنید و در کاسه‌ای بریزیدگوجه را نیز به شکل خیلی ریز خرد و یا رنده کنید و به مرغ اضافه نماییدپیازچه ها را حلقه حلقه کنید و همراه بقیه مواد روی مرغ بریزیدحال هم بزنید و در صورت لزوم مقدار آرد را تنظیم کنید (مقدار آرد لازم بستگی به میزان آب گوجه‌ای دارد که استفاده می‌کنیدتا مخلوط به اندازه کافی غلیظ شود.

روغن را داخل تابه‌ای بریزید و بگذارید روی شعله داغ شودحال یک قاشق بزرگ از مخلوط مرغ بردارید و آران داخل روغن بریزیدبا پشت قاشق آن را به شکل گرد درآوریداین کار را برای بقیه مایه تکرار کنیدچون مرغ از قبل پخته شده است کافی است هر طرف ۲۳ دقیقه سرخ شود.

وقتی دو طرف کوکوها طلایی رنگ شد آنها را از تابه خارج کنید و داخل بشقابی بچینیدکوکوی مرغ را با گوجه و سبزی خوردن و ماست یا ماست و خیار سرو کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است