تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی از انواع شیرینی های معروف و سنتی قزوین است و شما می توانید این نوع شیرینی را برای پذیرایی از مهمان ها بپزید. در طرز تهیه شیرینی نخودچی باید از آرد و و روغن و پودر قند مرغوب استفاده شود تا شیرینی نخودچی با کیفیت تر شود.

شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی و شیرینی کره ای از انواع شیرینی های مخصوص عید هستند که در سایر ایام سال نیز دارای طرفداران بسیاری می باشند و به عنوان میان وعده صرف می شوند.

مواد لازم

  • روغن جامد : ۲۵۰ گرم
  • آرد نخودچی : نیم کیلوگرم
  • شکر ساییده شده و یا پودر قند : ۲۵۰ گرم
  • پودر پسته و یا خلال پسته : به مقدار لازم
  • پودر هل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی

برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا پودر قند و یا شکر را به همراه روغن درون ظرفی مناسب بریزید.

با کمک همزن به مدت دو دقیقه مخلوط شکر و روغن را هم بزنید.

پودر هل را به مخلوط شکر اضافه کنید و مایه شیرینی را به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی نخودچی آرد نخودچی را الک کنید.

آرد نخودچی الک شده را به مایه شیرینی اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا آرد به خوبی جذب روغن شود.

خمیر شیرینی را با کمک دست مقداری ورز دهید تا جمع شود از ورز دادن زیاد خمیر شیرینی نخودچی خودداری کنید زیرا خمیر شیرینی در اثر ورز دادن زیاد نرم می شود و به روغن می افتد.

خمیر شیرینی را درون کیسه فریزری تمیزی بریزید و به مدت یک تا دو ساعت خمیر شیرینی را در مکانی خنک قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر شیرینی را در کف یک سینی پهن کنید سپس قالب مخصوص شیرینی نخودچی را درون آرد برنج بزنید و تکان دهید و شروع به قالب زدن خمیر شیرینی کنید.

در این مرحله از دستور پخت شیرینی نخودچی فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس خمیرهای شیرینی قالب زده را با فاصله کم درون سینی فر بچینید و روی هر کدام از شیرینی ها مقداری پودر پسته و یا یک تکه خلال پسته قرار دهید و سینی فر را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی های نخودچی به خوبی پخته شوند. بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از درون فر خارج کنید و اجازه دهید تا شیرینی ها کمی خنک شوند سپس آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو بچینید.

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی نخودچی

  1. برای پخت شیرینی نخودچی از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.
  2. بهتر است برای ایجاد طعم ایده آل شیرینی نخودچی هل تازه را خودتان آسیاب کنید تا این شیرینی بعد از پخت طعم و عطر بی نظیری پیدا کند.
  3. در طرز تهیه شیرینی نخودچی به جای روغن می توانید از کره استفاده کنید.
  4. اگر تمایل دارید شیرینی نخودچی بعد از پخت کمی سفت شود می توانید ۱۰۰ گرم آرد را جایگزین ۱۰۰ گرم آرد نخودچی کنید.
  5. شیرینی نخودچی در فر تغییر حجم و تغییر شکل نمی دهد و اگر شیرینی بعد از پخت فرم خود را از دست داد مقدار اولیه مواد را به درستی استفاده نکرده اید.
  6. شیرینی نخودچی وقتی داغ است بسیار شکننده است بنابراین بهتر است تا زمان خنک شدن شیرینی ها صبوری کنید و به آن ها دست نزنید.

 

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است