تهیه کلافوتی میوه ای

 

مواد لازم برای کلافوتی میوه ای

بادام درسته یا پودر بادام ۹۰ گرم ( پوست کنده شده)

شیر ۱۲۰ میلی لیتر

خامه ی غلیظ (دوبل) ۱۲۰ میلی لیتر

شکر ۹۰ گرم به اضافه ی ۱ قاشق سوپخوری

تخم مرغ ۲ عدد

دانه وانیل بریده شده از طول ۱/۲ عدد

کره ی بدون نمک ۱ قاشق سوپخوری

سیب سبزِ خرد شده و بدون پوست ۹۰ گرم

انبه پوست کنده، خرد شده ۱ عدد

توت سیاه ۶۰ گرم

شکر شیرینی پزی (اختیاری) برای تزئین کیک

 

طرز تهیه

 

فر را از قبل تادمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. اگر از بادام کامل استفاده می کنید آنها را در خرد کن مخصوص یا غذا ساز بریزید و با تیغه ی فلزی ریز کنید. آن را بزنید تا زمانیکه بادام ها کاملا ریز شوند. ( بیش از حد نزنید).

در یک کاسه ی بزرگ شیر، خامه، پودر بادام، ۹۰ گرم شکر و تخم مرغ ها را مخلوط کنید. با استفاده از نوک یک چاقو میوه های وانیل را بتراشید و دانه ها را در کاسه بریزید. با استفاده از یک همزن سیمی آنها را بزنید تا خوب هم بخورند و کنار بگذارید.

در یک ماهیتابه روی شعله ی ملایم، کره را ذوب کنید. سیب و یک قاشق سوپخوری شکر را اضافه کنید و ۳ تا۴ دقیقه تفت دهید تا زمانی که کاراملی شود. آن را از روی حرارت بردارید.

سیب ها، مانگو و بلک بری را در کف ۴ ظرف پخت گراتینی گرد با قطر ۱۴ سانتی متر بریزید. مخلوط شیر را روی میوه ها بریزید. آنها را۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا زمانیکه پودینگ بگیرد و اگر چاقویی را در مرکز آن فرو کنید تمیز بیرون بیاید.

آن را به روی سینی فلزی انتقال دهید و قبل از اینکه به شکل گرم سرو کنید اجازه دهید تا حداقل ۳۰ دقیقه خنک شود. در صورت تمایل روی آن شکر شیرینی پزی بپاشید.

 

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است