دستور تهیه جوجه کباب زعفرانی

مواد لازم

مرغ    ۱ کیلوگرم
پیاز متوسط خلال شده    ۲ عدد
نمک و فلفل   به مقدار لازم
سیر پوره شده   ۲ حبه
ماست‏  ۳ قاشق سوپ خوری
آب لیمو ترش    ۱ قاشق سوپ خوری
زعفران (محلول)    ۱/۲ قاشق چای خوری
روغن زیتون یا مایع    ۳ قاشق سوپ خوری
زردچوبه    ۱/۸ قاشق چای خوری
ادویه مخلوط همراه با تخم گشنیز پودر شده    ۱ قاشق چای خوری
لیمو ترش ورقه شده   ۱ عدد

مواد لازم سس برای پوشاندن

سس مایونز   ۲ قاشق سوپ خوری
سرکه    ۱.۵ قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگی    ۱/۲ قاشق چای خوری
سیر پوره شده    ۱/۲ حبه
نمک و فلفل   به مقدار لازم
کره و محلول زعفران    به مقدار لازم

طرز تهیه

زمان تهیه ۰  دقیقه
زمان پخت ۲۰   دقیقه
۱ – مرغ را آماده کنید.
۲ – ابتدا پیاز خلال شده را در کاسه ای بریزید و نمک را به آن اضافه کنید به وسیله ی نوک انگشتان پیاز و نمک را با هم کنید تا پیاز لیز شود،
۳ – سپس سیر پوره شده را اضافه کرده و به هم بمالید. ماست، فلفل، آب لیموترش، محلول زعفران غلیظ شده، روغن، زردچوبه، ادویه مخلوط همراه با تخم گشنیز پودر شده و ورقه های لیموترش را هم اضافه کرده و با دست مواد را هم مخلوط کنید.
۴ – سپس قطعات مرغ خرد شده را به مایه افزوده و کاملاً با هم مخلوط کنید. روی ظرف را پوشانده و یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید
۵ – هنگام کباب کردن ابتدا سس مایونز، سرکه، سس گوجه فرنگی، سیر پوره شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و مایه ی به دست آمده را روی جوجه ها ریخته و با جوجه ها مخلوط کنید. سپس قطعات را از هم تفکیک کرده و جداگانه به سیخ بکشید،
۶ – به این صورت که سینه ها، فیله مرغ، قطعات ران، بازو و بال مرغ باید جداگانه به سیخ های جدا کشیده شوند، زیرا زمان کباب کردن هر قسمت، متفاوت از بقیه می باشد. فیله و سینه مرغ زودتر ولی ران مرغ دیرتر کباب می شود.
۷ – می توانید سینی فر را با فویل بپوشانید و روی فویل را چرب کنید، سپس سیخ های آماده یا تکه های مرینت شده مرغ را بدون سیخ روی فویل بچینید و سس مخصوص پوشش دادن را با برس روی قطعات بکشید.
۸ – ر را از قبل با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه ی سانتی گراد) گرم کرده و سینی را در طبقه ی وسط فر بگذارید و جوجه ها را به مدت ۲۰ دقیقه کباب کنید.
۹ – ر صورت تمایل می توانید اواخر طبخ روی جوجه ها را مخلوط با کره آب شده و محلول زعفران پوشش داده و بعد از ۵ دقیقه از فر خارج کنید.
۱۰ – همچنین می توانید سیخ های کباب را روی آتش زغال کباب کنید یا قطعات جوجه را با کباب پز درپوش دار و روی شعله گاز تهیه کنید، ولی جوجه کباب روی آتش زغال لذت خاصی دارد.
۱۱ – سیخ های جوجه کباب را در ظرف سرو قرار داده و با گوجه فرنگی، لیموترش، چلو و یا پلو تزئین کرده و سرو کنید.

سایر نکات

در صورت تمایل می توانید پیاز خلال شده را حذف کرده و آب پیاز را تا یک دوم پیمانه جایگزین آن کنید.
ولی دقت داشته باشید که وقتی جوجه را با آب پیاز مزه دار می کنید، فقط می توانید برای مدت کوتاهی در یخچال نگه دارید ولی با پیاز خلال شده می توان جوجه را تا ۴۸ ساعت در یخچال نگه داشت.
می توانید محلول زعفران را حذف کرده و فقط از ادویه های مورد نظر استفاده نمایید. همین طور می توانید سبزیجات معطر تازه خرد شده را نیز به مایه ی مرینت اضافه کنید.
اگر جوجه کباب را روی آتش زغال کباب کنید، اواسط کباب کردن، مخلوط کره آب شده و محلول زغفران را به وسیله ی برس و قلم مو روی کباب ها بکشید.
جوجه کباب تهیه شده روی آتش زغال اگر اضافه بیاید و مدتی بماند، همان طور نرم بوده و هیچ تغییری در آن حاصل نمی شود بلکه خوردنی تر هم می شود. ولی اگر همه ی جوجه کباب تهیه شده در فر مصرف نشود و زیاد بیاید، در صورت نگهداری سفت خواهد شد.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است