دستور تهیه رولت شکلات و اسپرسو

 

رولت شکلات و اسپرسو همراه با یک نوشیدنی داغ  عصرانه ای فوق العاده ست و از آنچه فکرش را میکنید راحت تر تهیه میشود.

مواد لازم برای رولت شکلات و اسپرسو

برای خمیر

کره ۱ پیمانه

آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه

شکر ۱/۲ پیمانه

ماست یونانی ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری

مواد میانی

پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه

روغن گیاهی ۳ قاشق غذاخوری

قهوه دم کرده داغ ۳ قاشق غذاخوری

پودر قند ۱/۲ پیمانه

برای روی رولت:

تخم مرغ ۱ عدد

آب ۱ قاشق چایخوری

 

رولت شکلات و اسپرسو همراه با یک نوشیدنی داغ  عصرانه ای فوق العاده ست و از آنچه فکرش را میکنید راحت تر تهیه میشود. مواد لازم برای خمیر همه با هم مخلوط میشوند و خمیر رولت را تشکیل میدهند. بعد از آن مواد میانی مخلوط میشوند. این  مایع وسط خمیر ریخته شده و خمیر دور آن پیچیده میشود و برش میخورد. استفاده از قهوه دم کرده همرا با کاکائو در مواد میانی، طعمی عالی به رولت شما میدهد. نکته خوب این است که خمیر رولت را میتوانید از قبل تهیه کنید و در یخچال نگه دارید. به این ترتیب هر موقع بخواهید میتوانید در کمتر از نیم ساعت رولت شکلات و اسپرسو داغ را آماده کنید.

 

طرز تهیه

 

ابتدا همه مواد لازم برای تهیه خمیر یعنی کره (نرم شده)، آرد، شکر، ماست، تخم مرغ و وانیل را در کاسه ای بریزی و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا خمیر فرم بگیرد. خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به شکل دیسک گردی در بیاورید. هر دیسک را در کیسه فریزر یا سلفون بپیچید و حداقل به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

در کاسه ای، پودر قند، روغن مایع، قهوه داغ و پودر کاکائو را بریزید و هم بزنید تا مایع یکدست و غلیظی حاصل شود. این مایع وسط خمیر قرار خواهد گرفت. در کاسه دیگری ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق چایخوری آب خوب هم بزنید.  فر را نیز با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود.

بعد از یک ساعت یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید. روی سطح آرد بپاشید و خمیر را با وردنه به شکل مستطیل روی سطح باز کنید. سعی کنید ضخامت خمیر تا جای ممکن یکدست باشد.

۱/۳ از مایع کاکائویی را روی خمیر بریزید و پخش کنید به صورتی که یک حاشیه باریک از دور خمیر خالی بماند. حال خمیر را به صورت کاملاً فشرده در مواد بپیچید و لوله درست شده را به فاصله های ۲ سانتی برش بزنید.

روی سینی فر مورد نظرتان کاغذ روغنی بکشید. رولت ها را روی آن بچینید (در صورت تمایل میتوانید مقداری شکر هم روی آنها بپاشید). این مراحل را برای دو دیسک خمیری دیگر هم تکرار کنید. ۱۲-۱۵ دقیقه رولت ها را در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند.

در آخر رولت شکلات و اسپرسو را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود. نوش جان!

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است