دستور تهیه شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی از پرطرفدارترین شیرینی های مجلسی و تر است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید و از طعم آن ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز علاقه مند به پخت شیرینی قرار می دهیم. 

شیرینی زبان و شیرینی ناپلئونی و شیرینی پاپیونی از انواع شیرینی هایی هستند که در دستور تهیه آن ها از خمیر هزارلا استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمانی هایتان از شیرینی های مجلسی و پرطرفدار و مجلسی استفاده کنید بهتر است این نوع شیرینی ها را برای پختن انتخاب کنید.

مواد لازم 

  • خامه : ۴۰۰ گرم
  • خمیر هزارلا آماده : یک عدد
  • پودر قند : ۵ قاشق سوپخوری
  • سفیده تخم : ۴ عدد

دستور پخت شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا

برای پخت شیرینی ناپلئونی ابتدا روی سطح کار را به دقت آرد پاشی کنید سپس خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و خمیر را به شکل مربع های ۱۰*۱۰ برش بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی ته قالب فر کاغذ روغنی بیندازید سپس خمیرهای برش زده شده را درون سینی فر بچیند.

سینی را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا روی سطح خمیرها طلایی و برشته شود. بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون فر خارج کنید.

هر کدام از خمیرها را به کمک چاقو از وسط به دو قسمت مساوی برش بزنید.

سپس قسمت خشک روی سطح خمیرها را با کمک نوک یک چاقوی تیز بتراشید و قسمت های تراشیده شده خمیر را درون کاسه ای مناسب بریزید.

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی ناپلئونی خامه و پودر قند را درون ظرف مناسبی بریزید و مخلوط خامه و پودر قند را هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.

سفیده های تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک چنگال و یا همزن سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا به رنگ سفید در آید.

سپس سفیده زده شده را با خامه مخلوط کنید.

لایه ای از خمیر را روی سطح کار قرار دهید سپس روی لایه خمیر مقداری از مخلوط خامه بریزید و لایه بعدی را روی خامه قرار دهید در صورت تمایل می توانید روی خامه که در قسمت میانی قرار گرفته است مقداری از خرده های خمیر که تراشیده اید بریزید. لایه دوم را روی لایه اول شیرینی قرار دهید سپس مخلوط خامه را روی سطح لایه دوم بریزید می توانید برای خوشمزه تر شدن شیرینی روی خامه مقداری از خمیر تراشیده شده بریزید و به همین ترتیب هر تعداد لایه از خمیر را که می خواهید روی هم قرار دهید. بعد از قرار دادن تعداد لایه های دلخواه از خمیر روی هم برای آخرین لایه باقی مانده خامه را روی سطح شیرینی بریزید و با کمک خرده های برشته و تراشیده شده خمیر روی سطح خامه را بپوشانید و در پایان نیز مقداری پودر قند روی شیرینی بریزید و در صورت تمایل شیرینی را با پودر پسته تزیین کنید سپس شیرینی های آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شوند.

فوت و فن های طلایی در تهیه شیرینی ناپلئونی

  1. برای دستور پخت شیرینی ناپلئونی می توانید از خمیر هزارلا و یا خمیر یوفکا آماده استفاده کنید همچنین می توانید این خمیرها را در منزل نیز تهیه کنید.
  2. توجه داشته باشید که برای پخته شدن خمیر درجه حرارت فر نباید بیشتر از ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد تا همه لایه های داخلی خمیر هزارلا به خوبی پخته شود.
  3. استفاده از خرده های برشته خمیر در میان لایه ها باعث می شود تا شیرینی ناپلئونی انسجام بهتری داشته باشد.
  4. می توانید در هنگام برش زدن خمیر اندازه مربع های برش زده را کمتر و یا بیشتر کنید.
  5. در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی می توانید اضافه خمیر را به همراه برش های خمیر درون فر قرار دهید سپس اضافه های خمیر برشته شده را خرد کنید و از آن ها برای تزیین شیرینی و یا قرار دادن در وسط لایه های شیرینی قرار دهید.
  6. در بین لایه های شیرینی ها بهتر است از پودر قند کمتری استفاده کنید تا شیرینی طعم مطبوع و دلپذیری پیدا کند.
  7. از شیرینی ناپلئونی می توانید به عنوان دسر نیز استفاده کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است