دستور تهیه قزل آلا با لیمو و جعفری

 

ماهی از سالم‌ترین و مفیدترین غذاهایی است که باید حتماً در برنامه غذایی خود جا بدهیم.

مواد لازم برای قزل آلا با لیمو و جعفری

ماهی قزل آلای بزرگ ۱ عدد

کره نرم شده ۴-۶ قاشق غذاخوری

آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

روغن زیتون به مقدار کافی

 

ماهی از سالم‌ترین و مفیدترین غذاهایی است که باید حتماً در برنامه غذایی خود جا بدهیمتهیه ماهی خوشمزه خیلی هم سخت نیست اما باید چاشنی‌های مناسب انتخاب شوند تا ماهی بهترین طعم را پیدا کندسس کره، آبلیمو و جعفری یک انتخاب بسیار ساده و خوشمزه استدر مجموع تهیه ماهی قزل آلا با لیمو و جعفری خیلی خیلی آسان است و چند دقیقه هم بیشتر وقت نمی‌گیردفقط کافی است فیله ماهی را سرخ کنید و بعد این سس خوش طعم را روی آن بمالیدبرای اینکه ماهی شما طعم بیشتری پیدا کند می‌توانید از ادویه مخصوص ماهی استفاده کنید و آن را قبل از سرخ کردن روی ماهی بپاشید.

طرز تهیه

 

اگر ماهی قزل آلای شما کامل است، پاک کنید و فیله کنید . در کاسه کوچکی، بگذارید کره نرم شود۳ قاشق جعفری خرد شده و ۲ قاشق آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنیدبه سس کره، نمک و فلفل بزنید و باز هم با چنگال آن را مخلوط کنید و اگر تکه‌هایی از کره سفت باقیمانده فشار دهید تا خوب له شود.

تابه نچسبی را روی شعله گاز داغ کنیدوقتی داغ شد سه قاشق روغن زیتون داخل آن بریزیدابتدا فیله‌های ماهی را از سمت پوست آن‌ها در تابه قرار دهید و بگذارید ۳۴ دقیقه سرخ شوند تا به رنگ قهوه‌ای در بیایند و قدری ترد شوندسپس به آرامی آن‌ها را برگردانید و صبر کنید تا ماهی خوب پخته شود (۳۵ دقیقه).

ماهی قزل آلا را از تابه خارج کنید و روی هر فیله ۱ قاشق از سس کره، جعفری و آبلیمو را بمالیدو قزل آلا با لیمو و جعفری را با پلو یا دورچین دلخواه خود سرو کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است