دستور تهیه پیتزا با نان سیر

 

پیتزا با نان سیر یک پیتزای خلاقانه زیباست که طعم خیلی خوبی هم دارد.

مواد لازم برای پیتزا با نان سیر

خمیر پیتزا به مقدار کافی

سس پیتزا ۱/۲ پیمانه

پنیر موزورلا رنده شده ۱ و ۱/۲ پیمانه

روغن زیتون ۱/۲ قاشق غذاخوری

سوسیس پپرونی به مقدار دلخواه

برای تاپینگ سیر:

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل ۱/۴ قاشق چایخوری

ریحان ۱/۴ قاشق چایخوری

رزماری ۱/۸ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان رنده شده ۲ قاشق چایخوری

 

پیتزا با نان سیر یک پیتزای خلاقانه زیباست که طعم خیلی خوبی هم دارد. در ضمن بسیار ساده و آسان تهیه میشود. برای نان سیر کافی است روی حاشیه خمیر پیتزا ادویه های مخصوص را بپاشید و آن را چند دقیقه در فر بپزید. سپس سس و تاپینگ دلخواه (از قبیل سوسیس، گوشت چرخکرده یا سبزیجات) روی نان سیر ریخته میشوند و پیتزا با نان سیر دوباره در فر پخته میشود. این پیتزا به صورت اسلایسی سرو میشود و نانی بسیار ترد و خوشمزه دارد. قطعاً در تزیین و چیدن تاپینگ روی نان دست شما باز است و میتوانید پیتزا را به هر شکلی که دوست دارید در بیاورید. حتی میتوانید از قالب پیتزای گرد هم استفاده کنید. اما در اینجا از سینی فر مستطیلی معمولی استفاده شده است.

 

طرز تهیه

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. سینی فر مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر پیتزا را روی آن پهن نمایید. آنقدر خمیر را بکشید که به لبه های سینی برسد و ضخامت آن تقریباً در همه جا یکنواخت باشد.

مواد لازم برای تاپینگ سیر مخصوص یعنی پودر سیر، نمک، فلفل، ریحان، رزماری و پنیر پارمزان رنده شده را با هم مخلوط کنید.روغن زیتون را با یک قلمو یا با دست روی حاشیه دور خمیر بمالید. سپس مواد تاپینگ سیر را روی این بخش بپاشید. سینی را به مدت ۸ دقیقه در فر قرار دهید تا نان سیر نیم پز شود.

نان را از فر خارج کنید و سس پیتزا را وسط آن بریزید و روی نان بمالید. اما حاشیه آن را خالی بگذارید. روی بخش سسی را با پنیر موزورلا و سوسیس پپرونی (یا هر تاپینگ دلخواه دیگری) بپوشانید. ۶-۸ دقیقه دیگر پیتزا را در فر بپزید تا پنیر ذوب شود و کناره های نان سیر ترد و برشته شود.

 

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است