دستور خوراک نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند

 

خوراک نخود لبنانی که در اینجا دستور تهیه آن را توضیح می دهیم، در عربی «فته حمص» خوانده می شود که انواع مختلفی دارد و ویژگی اصلی آن نان خرد شده و برشته شده ای است که در آن به کار می رود.

مواد لازم برای خوراک نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند

نخود ۱ و ۱/۲ پیمانه

نان پیتا ۱‌عدد

روغن زیتون ۱/۲ پیمانه

نمک به مقدار کافی

فلفل سیاه به مقدار کافی

مغز کاج ۳/۴ پیمانه

ماست پر چرب ۱ پیمانه

برگ نعنا خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چایخوری

سیر خرد شده ۲ حبه

کره قهوه ای ۳ قاشق غذاخوری

 

خوراک نخود لبنانی که در اینجا دستور تهیه آن را توضیح می دهیم، در عربی «فته حمص» خوانده می شود که انواع مختلفی دارد و ویژگی اصلی آن نان خرد شده و برشته شده ای است که در آن به کار می رود. آشپزی لبنانی بسیار خوشمزه و جذاب است. آشپزی عربی و فرانسوی در این منطقه از مدیترانه با هم ترکیب شده اند و اعجازی شگرف در هنر آشپزی ایجاد کرده اند. با این غذا طعم بیروت را زیر دندانهای خود حس می کنید. خوراک نخود لبنانی همچنین برای گیاهخواران انتخاب بسیار مناسبی است.

 

طرز تهیه

 

نخود ها را از چند ساعت قبل در آب (ترجیحاً همراه با یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر) بگذارید. موقع طبخ غذا، آب نخودها را بگیرید و آنها را در قابلمه ای بریزید. مجدداً روی نخودها چند سانتیمتر آب بریزید و به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه بپزید تا کاملاً نرم شوند. سپس آبکش کنید و به بشقاب گودی منتقل کنید.

فر را روشن کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. نان پیتا را تکه تکه کنید (تکه های ۲ سانتیمتری). حال نان ها را همراه با یک سوم لیوان روغن، نمک و فلفل روی سینی فر بریزید و پخش کنید تا به صورت یک لایه صاف و یکدست درآیند. سینی را به مدت ۸-۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا نان ها برشته و طلایی رنگ شوند.

صبر کنید نان های برشته شده خنک شود و سپس آنها را با نخودها مخلوط کنید. روغن باقی مانده را در تابه ای بریزید و تابه را روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید. مغزهای کاج را به مدت ۴-۵ دقیقه در روغن تفت بدهید و کنار بگذارید.

ماست را در کاسه ای با نعنا، فلفل قرمز، فلفل سیاه، سیر خرد شده مخلوط نمایید. ماست تند شما آماده است. ماست تند را روی ترکیب نان پیتا و نخود بریزید و روی خوراک نخود لبنانی را با مغز کاج بپوشانید. برای طعم بهتر، کمی کره ی قهوه ای هم روی مغزها بریزید.

کره قهوه ای که در آشپزی فرانسوی کاربرد زیادی دارد، به راحتی با استفاده از کره معمولی تهیه می شود. کافی است کره را تا کمی بعد از نقطه ذوب آن روی حرارت باقی بگذارید تا شیر جامد درون کره جدا شود و کره قهوه ای رنگ شود و عطر دل انگیز آن خارج شود. البته باید مراقب باشید و چشم از کره برندارید چون کره بلافاصله بعد از قهوه ای شدن، شروع به سوختن می کند.

نکته: در تهیه کره قهوه ای بهتر است بخش های ته­ نشین شده را تا جای ممکن جدا کنید و مصرف ننمایید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است