روش تهیه براونی نوتلا

 

اگر شما هم از دوستداران شکلات نوتلا هستید این شیرینی نرم و مرطوب شکلاتی را باید حتماً امتحان کنید.

مواد لازم برای براونی نوتلا

کره ۲۰۰ گرم

شکر ۲ پیمانه

شکلات نوتلا ۳/۴ پیمانه

تخم مرغ بزرگ ۳ عدد

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

پودر کاکائو ۱ و ۱/۴ پیمانه

نمک ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

اسپرسو ۲ قاشق چایخوری

وانیل ۱/۲ قاشق غذاخوری

آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه

شکلات چیپسی ۲۸۰ گرم

 

اگر شما هم از دوستداران شکلات نوتلا هستید این شیرینی نرم و مرطوب شکلاتی را باید حتماً امتحان کنیدبراونی نوتلا طعمی عالی دارد و به ویژه برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی استخمیر براونی نوتلا نسبتاً راحت و آسان تهیه می‌شود و بعد از آن در قالب ریخته شده و در فر پخته می‌شودزمان خارج کردن براونی از فر بسیار بسیار مهم است و به همین علت هم باید به نکات گفته شده در دستور توجه شوددر ضمن این زمان می‌تواند بسته به سایز و جنس قالب و دمای فر تفاوت داشته باشدبراونی نوتلا را می‌توانید در قالب فلزی یا قالب پیرکس تهیه کنیداهمیتی ندارد در هر صورت نتیجه فوق‌العاده خواهد بودبا برش زدن براونی نوتلا به سایز دلخواه می‌توانید از همه مهمانهایتان پذیرایی کنید.

 

طرز تهیه

 

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و یک قالب مستطیلی بزرگ را هم با کره چرب کنید و کنار بگذارید.

یک قابلمه یا شیرجوش کوچک را روی شعله ملایم قرار دهیدکره را در آن بریزید تا کاملاً ذوب شودشکر را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه مرتب هم بزنیداجازه ندهید مخلوط کره و شکر بجوشدقابلمه را از روی حرارت بردارید و نوتلا را به آن اضافه کنیدهم بزنید تا خوب مخلوط شود.

مخلوط کره ای را به یک کاسه بزرگ منتقل کنیدکاکائو، اسپرسو، تخم مرغ‌ها و سفیده تخم مرغ، نمک، بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوندپس از آن آرد و شکلات چیپسی را به بقیه مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

خمیر غلیظ و چسبناک ایجاد شده را داخل قالب بریزید و آن را به طور یکنواخت در قالب مستطیلی پهن کنید۳۰۳۵ دقیقه آن را در فر گرم شده بپزید.برای تست پخته بودن براونی خلال دندان باید از براونی نسبتاً (و نه کاملاًتمیز بیرون بیایدلبه‌های براونی باید خشک به نظر برسند اما وسط آن مرطوب باشد (اما خام نباشد). بسته به سایز و جنس قالب شما روند پخت می‌تواند ۵۰۶۰ دقیقه طول بکشدبگذارید براونی نوتلا خنک شودسپس آن را برش بزنید و از قالب خارج کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است