روش تهیه برگر با سبک چیمی چوری

 

چیمی چوری یک سس آرژانتینی برای مارینه کردن است، به طور معمول آن را روی استیک های ذغالی می ریزند. این غذا طعم اصیلی دارد ( مقدار زیادی سبزی، سرکه و ادویه) و آن را با گوجه فرنگی و پیاز تازه جهت تهیه ی یک سالسای لذیذ ترکیب می کنند.

مواد لازم برای برگر با سبک چیمی چوری

پیاز قرمز متوسط ۲ عدد

جعفری تازه ۱ دسته ی بزرگ

گشنیز تازه ۱ دسته بزرگ

گوشت گاو چرخ کرده  ۱ کیلوگرم

برگه فلفل قرمز خشک شده ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۱ عدد

گوجه رسیده ۴ عدد

سیر ۲ حبه

سرکه سرخ ۲ قاشق سوپخوری

شکر دانه ریز ۱ قاشق چایخوری

پونه کوهی خشک ۱ قاشق چایخوری

سس مایونز روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری

چند قطره تاباسکو (اختیاری)

نان همبرگر جهت سرو

کاهو یا هر سبزی دلخواه برای داخل ساندویچ

نمک دریا و فلفل سیاه تازه ساییده شده

 

چیمی چوری یک سس آرژانتینی برای مارینه کردن است، به طور معمول آن را روی استیک های ذغالی می ریزند. این غذا طعم اصیلی دارد ( مقدار زیادی سبزی، سرکه و ادویه) و آن را با گوجه فرنگی و پیاز تازه جهت تهیه ی یک سالسای لذیذ ترکیب می کنند.

 

طرز تهیه

 

یکی از پیازها و نیمی از جعفری و نیمی از گشنیز را کاملا خرد کنید. آنها را همراه با گوشت چرخ کرده ، ۱ قاشق چایخوری برگه های فلفل، تخم مرغ و مقدار کافی نمک و فلفل را در کاسه ی بزرگی بریزید.

گوشت را با این مواد با دست ورز دهید تا زمانی که همه چیز با هم ترکیب شود. مواد را به شکل ۸ کتلت گرد در آورید و مطمئن شوید که آنها یکنواخت و مسطح هستند. سپس آنها را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. برگر ها را می توانید از یک روز قبل آماده کنید.

اکنون سس چیمی چوری را را تهیه کنیم. گوجه ها را نصف کرده و سپس توسط قاشق دانه های آن را درآورده و دور بریزید. گوشت آن را کاملا خرد کنید. سیر را له کرده و بقیه پیاز و سبزیجات را ریز خرد کنید. اگر ساقه ی سبزیجات نرم است آن را دور نریزید و استفاده کنید.

گوجه فرنگی ها را با سیر، پیاز و سبزیجات مخلوط کنید. بقیه برگه های فلفل قرمز، سرکه، شکر، اورگانو، روغن و تاباسکو را نیز مخلوط کنید. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. با اینکه سالسا حاوی مقدار زیادی سبزی های تازه است، ماندگاری خوبی دارد و می توان آن را یک ساعت جلوتر تهیه کرد. آن را در یخچال بگذارید.

قبل از پخت، ابتدا ذغال را بررسی کنید تا گر گرفته باشد و یا دمای گریل به ۲۰۰ درجه سانتیگراد رسیده باشد. هر طرف برگر ها را ۲ دقیقه یا اگر میخواهید کاملا پخته شوند ۳ تا ۴ دقیقه بپزید. نان همبرگر را به دو نیم کنید. به اندازه دلخواه مایونز و کاهو در نیمه ی پایینی بریزید و برگر را به اضافه ی سالسای چیمی چوری جهت سرو روی آن اضافه کنید.

حسن تهیه برگر ها توسط خودتان این است که می توانید بخش کوچکی از آن را بپزید و مزه ی آن را امتحان کنید. کمی نمک روی آن ریخته و ماهیتابه را حرارت داده و چند دقیقه آن را سرخ کنید. بچشید و در صورت نیاز آن را بیشتر مزه دار کنید. من پی بردم که برگر ها مقدار زیادی نمک و فلفل می خواهند.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است