روش تهیه خوراک لوبیا چیتی

انتخاب نوع غذا از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است، همانگونه که می دانید علاوه بر غذاهای گوشتی باید از غذاهای گیاهی نیز استفاده نمود که بسیار سالم و مفید هستند، لوبیا چیتی غنی از پروتیین است و  البته بهتر است در کنار آن از روغن زیتون ،گلپر و زیره نیز استفاده شود تا باعث نفخ نگردد. در ادامه با طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی وشمزه آشنا خواهید شد.

برای پخت خوراک لوبیا، بهتر است لوبیا را از شب قبل یا چند ساعت قبل از طبخ غذا در آب خیساند تا به خوبی لعاب دهد، سپس آب آن را دور ریخته و برای پخت آماده نمایید. از این رو در طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز نیز استفاده می نماییم و از این طریق نفخ لوبیا ها را کمتر می نماییم.

مواد لازم برای طرز تهیه لوبیا چیتی

  • لوبیا چیتی : ۴ لیوان
  • گوجه فرنگی : ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذا خوری
  • پیاز : ۱ عدد
  • سیب زمینی : ۱ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • آبلیمو : به مقدار دلخواه

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

برای پخت خوراک لوبیا ابتدا لوبیا چیتی ها را از چند ساعت قبل شسته و در آب ولرم خیس کرده و آب آن را چند دفعه تعویض کنید

سپس لوبیا های شسته شده را در ظرفی ریخته آب به آن اضافه کنید و در روی حرارت قرار دهید تا با حرارت کم به مدت ۲ ساعت بجوشد . برای درست کردن این نوع خوراک پیاز ها را به صورت خلالی ریز کنید و درون روغن تفت دهید تا طلایی شود نصف پیاز داغ را کنار بگذارید . نصف دیگر را با گوجه فرنگی هایی که از قبل ریز کرده اید به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه فرنگی مان تبخیر شود .

رب را به پیاز داغ و گوجه فرنگی اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید. و لوبیا آماده شده را به مواد اضافه کرده و آب جوش بریزید و بگذارید روی حرارت تا خوراک خوب بجوشد و جا بیفتد . سیب زمینی را خوب ریز و در روغن سرخ کنید ، سیب زمینی سرخ شده ، نصف دیگر پیاز داغ و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده به لوبیا ها اضافه کرده بگذارید یک ساعت خوب بپزد تا خوب جا بیفتد . سپس به همراه نان تازه و آبلیمو سرو کنید .

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است