روش تهیه خورشت گوجه سبز

 

مواد لازم برای خورشت گوجه سبز

گوجه سبز ۲۰ عدد

جعفري تازه ۳۰۰ گرم

نعنا خشک ۳ قاشق غذاخوری

پياز ۳ عدد

سینه مرغ ۲ عدد

شکر ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

۲ عدد از پیازها را خرد کنید، نمک و زردچوبه بزنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. مرغ ها را بهمراه ۱ عدد پیاز خرد کرده و بهمراه نمک ، فلفل و ۲ لیوان اب بگذارید با حرارت ملایم بپزند.

جعفری‌ها را با اب سرد بشویید و بگذارید اب اضافی‌اش برود. سپس با چاقو جعفری ها را خرد کنید و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و ۵ دقیقه باهم تفت دهید. نعنا خشک را نیز اضافه کنید؛ سپس تمام این مواد را به مرغ های در حال پخت اضافه کنید ( وقتی آب مرغ نصف شد اضافه کنید ).

 

پس از ۳۰ دقیقه گوجه سبزها و مقداری شکر را به مرغ در حال پخت اضافه کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا طعم ها ترکیب شوند و گوجه سبزها نرم شوند. سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج سفید سرو کنید ( مقدار شکر سلیقه ای میباشد ).

نکته ها : این غذا بدلیل ترشی گوجه سبز نیازی به افزودن ترشی ندارد. در صورت تمایل میتوانید بجای مرغ از گوشت قرمز استفاده کنید ؛ مدت زمان پخت را میتوانید با توجه سلیقه شخصی تان در میزان پخت مرغ یا گوشت میتوانید کم و زیاد کنید. اما مراقب باشید گوجه سبزها له نشوند.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است