روش تهیه پیروگی گوشت و قارچ

 

پیروگی غذایی است که ریشه‌اش به اروپای شرقی برمی‌گرددظاهر این غذا شبیه به پیراشکی‌های کوچک است.

مواد لازم برای پیروگی گوشت و قارچ

گوشت راسته گاو ۲۳۰ گرم

پیاز کوچک ۱ عدد

قارچ ۱۳۰ گرم

جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه

ماست چکیده ۱ پیمانه

برای خمیر پیروگی:

آرد ۳ پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

کره ۱/۴ پیمانه

ماست چکیده ۱/۲ پیمانه

 

پیروگی غذایی است که ریشه‌اش به اروپای شرقی برمی‌گرددظاهر این غذا شبیه به پیراشکی‌های کوچک استخمیر پیروگی نیازی به ورآمدن ندارد و به همین دلیل پیروگی گوشت و قارچ خیلی راحت و نسبتاً سریع تهیه می‌شودپیروگی‌هایی هم هستند که مواد میانی آنها شیرین است و در واقع به عنوان شیرینی مصرف می‌شونداما اینجا مواد میانی مخلوطی از گوشت، پیاز، قارچ و کمی ماست چکیده هستندپیروگی گوشت و قارچ را می‌توانید به عنوان شام یا ناهاری لذیذ همراه با ماست یا سس گوجه سرو کنید.

طرز تهیه

 

اول از همه مواد میانی پیروگی را تهیه کنیدگوشت را روی تخته به صورت قطعات باریک و کوچک خرد کنیدنمک و فلفل روی آن بپاشید.کمی روغن را داخل تابه داغ کنید و سپس گوشت خرد شده را حدود ۵ دقیقه روی شعله زیاد تفت بدهیدسپس گوشت سرخ شده را از تابه خارج کنید.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید۱۰ دقیقه تفت بدهید تا پیاز به رنگ قهوه‌ای روشن در بیایددر این مدت قارچ را نیز خرد کنیدبعد از طلایی شدن پیاز، قارچ را به آن اضافه کنید۵ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و مرتب هم بزنید تا چیزی به کف تابه نچسبد.

در آخر گوشت را هم به تابه اضافه و با بقیه مواد مخلوط کنیدتابه را از روی گاز بردارید و روی مواد جعفری خرد شده بریزید و مجدداً هم بزنیدمواد میانی را داخل کاسه‌ای بریزید و با ماست چکیده مخلوط کنیدقبل از مصرف حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تهیه خمیر، آرد را در کاسه بزرگی بریزیدکره نرم شده، ماست چکیده و تخم مرغ را در کاسه دیگری بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنیدمایع را روی آرد بریزید و هم بزنیدوقتی خمیر آنقدر سفت شد که دیگر هم زدن ممکن نبود، شروع به ورز دادن کنیددر صورتی که خمیر چسبناک بود مقداری آرد اضافه کنیدبه ورز دادن ادامه دهید تا خمیر به راحتی شکل بگیردبگذارید خمیر نیم ساعت بماند.

جهت سر هم کردن پیروگی، روی سطح کار حسابی آرد بپاشید سپس خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ میلی‌متر پهن کنیدحال خمیر را به صورت دایره‌هایی به قطر حدود ۵ سانت برش بزنیدبرای این کار می‌توانید از کاتر کوکی یا لیوان استفاده کنید.

حال وسط هر کدام از دایره‌ها ۱/۴ پیمانه از مخلوط گوشت بریزید و با دست خمیر را تا کنید و دور مواد بپیچیدبرای چسباندن لبه‌ها به هم خمیر را با کمی آب خیس کنید و با فشار دادن چنگال روی لبه‌ها کار را تمام کنید.

حال پیروگی‌ها را ۴ دقیقه آبپز کنید تا در آب معلق شوندسپس در تابه محتوی کمی کره دو طرف آنها را سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شود (هر طرف حدود ۳ دقیقه). پیروگی گوشت را با ماست سرو کنید.

نکته: در روش تهیه مرسوم پیروگی، به جای ماست از خامه ترش استفاده می‌شود

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است