روش تهیه گندمک خانگی

گندمک از انواع تنقلات پرارزش و خوشمزه است که برخی از افراد در شب نشینی ها و دورهمی ها از آن استفاده به عنوان یک خوراکی سالم و مفید استفاده می کنند و علاوه بر این گندمک خوراکی پرطرفدار و محبوب در بین کودکان است و شما می توانید گندمک را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه گندمک از گندم و روغن مخصوص سرخ کردنی و شکر و یا نمک استفاده می شود که شور و یا شیرین بودن گندمک به ذائقه شما بستگی دارد.

گندمک و برنجک و چیپس ترد از انواع خوراکی های پرطرفدار و محبوب در بین افراد با رده سنی های مختلف هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این تنقلات مفید و سالم را در منزل تهیه کنند و از طعم بی نظیر آن ها در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرند.

مواد لازم

  • گندم : ۱ پیمانه
  • شکر : به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به مقدار لازم

طرز تهیه گندمک در منزل

در طرز تهیه گندمک ابتدا گندم را به همراه مقداری آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت شعله گاز به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا گندم ها به خوبی مغز پخت شوند.

گندم های پخته شده را درون صافی بریزید و آن ها را با آب سرد بشویید تا نشاسته گندم ها از بین برود سپس گندم های را درون سبدی مسطح پهن کنید و آن ها را در مجاورت هوا قرار دهید تا آب گندم ها گرفته شود و نمی نداشته باشند همچنین می توانید گندم ها را روی پارچه نخی تمیزی پهن کنید و پارچه نخی را در مجاورت شوفاژ و یا بخاری قرار دهید تا گندم ها به صورت کامل خشک شوند.

در مرحله بعدی دستور تهیه گندمک بعد از اینکه گندم ها خشک شدن درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا روغن گرم شود و گندم ها را به روغن اضافه کنید تا سرخ شوند و پف کنند سپس در این مرحله به گندم ها شکر بیفزایید.

گندمک سرخ شده را درون صافی فلزی بریزید تا خنک شود و علاوه بر این روغن اضافی آن گرفته شود.

نکات طلایی برای تهیه گندمک

  1. توجه داشته باشید که گندم ها باید درون روغن غوطه ور شوند تا به خوبی سرخ شوند و پف کنند بنابراین شما باید از روغن به اندازه کافی برای تهیه گندمک استفاده کنید.
  2. اگر تمایل دارید گندمک شور باشد می توانید به آن نمک اضافه کنید.
  3. گندمک اغلب به صورت شیرین و با شکر تهیه می شود و شما می توانید گندمک شیرین را همراه با شیر میل کنید.
  4. توجه داشته باشید که گندم ها نباید در زمان سرخ شدن بیش از حد تغییر رنگ دهند.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است