آموزش تهیه پودینگ خرما

 

پودینگ خرما دسری خوشمزه و مقوی است که با چیپس خرما یا همان خرمای خرد شده تهیه می‌شود.

مواد لازم برای پودینگ خرما

چیپس خرما ۱ پیمانه

جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری

کره نرم شده ۱/۳ پیمانه

شکر قهوه‌ای ۳/۴ پیمانه

اسانس وانیل ۱ قاشق چایخوری

آرد سلف رایزینگ ۱ و ۱/۴ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

برای سس کارامل:

خامه ۲۰۰ میلی‌لیتر

شکر قهوه‌ای ۱/۲ پیمانه

کره ۱/۴ پیمانه

خامه و فندق برای سرو (اختیاری)

 

پودینگ خرما دسری خوشمزه و مقوی است که با چیپس خرما یا همان خرمای خرد شده تهیه می‌شوداین دسر در قالب‌های یک نفره تهیه می‌شود و به همین علت سرو آن بسیار راحت استبرای تهیه پودینگ خرما می‌توانید از قالب‌های سرامیکی تکی یا انواع قالب سیلیکونی مثل قالب سلیکونی ناودونیاستفاده کنیدبعد از تهیه پودینگ خرما می‌توانید آن را با سس کارامل، خامه و فندق تزیین کنید و با آن از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید.

طرز تهیه

 

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شودمقداری آب داغ هم از قبل آماده کنیدحال چیپس خرمای را همراه با جوش شیرین و ۳/۴ پیمانه آب داغ داخل شیرجوش یا قابلمه کوچکی بریزید و چند دقیقه روی شعله قرار دهید تا گرم شودسپس از روی شعله بردارید.

کره نرم شده را در کاسه‌ای بریزیدشکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب بزنیدشروع کنید به اضافه کردن آرد سلف رایزینگ به صورت قاشق قاشق و بعد از هر قاشق یکی از تخم مرغ‌ها را داخل مخلوط بشکنید و خوب هم بزنیدپس از آن مخلوط خرما را اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوندبعد، بقیه آرد را هم اضافه کنید و مخلوط را با لیسک زیر و رو نمایید.

قالب‌های پودینگ مورد نظرتان را با کمی کره ذوب شده چرب کنید و مخلوط را داخل قالب‌ها تقسیم کنیدپودینگ را حدود ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا زمانی که خلال دندان از آن تمیز بیرون بیاید۵ دقیقه بگذارید پودینگ‌ها خنک شوند سپس آنها را از قالب خارج کنید.

برای تهیه سس کارامل، کره را در شیرجوش بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا ذوب شودسپس شکر و خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سس شما یکدست شود.

برای سرو اول پودینگ‌ها را در بشقاب برگردانیداگر در خارج کردن پودینگ از قالب مشکل داشتید از چاقو کمک بگیریدسس کارامل را روی پودینگ خرما بریزید.

سپس آن را با خامه و مغز فندق خرد شده تزیین کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است