آموزش تهیه کاستارد شکلات تلخ با مرنگ

 

کاستارد دسر خوشمزه و ساده‌ای بر پایه زرده تخم مرغ است که حالت کرم داردکاستارد شکلات تلخ طعمی عالی دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست با شکلات تلخ تهیه می‌شود.

مواد لازم برای کاستارد شکلات تلخ با مرنگ

تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۱/۴ پیمانه

خامه پر چرب ۱/۴ پیمانه

شکلات تلخ خرد شده ۲/۳ پیمانه

نمک نوک قاشق

شکر ۴ قاشق غذاخوری

 

کاستارد دسر خوشمزه و ساده‌ای بر پایه زرده تخم مرغ است که حالت کرم داردکاستارد شکلات تلخ طعمی عالی دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست با شکلات تلخ تهیه می‌شودشما می‌توانید برای تهیه این دسر از چیپس شکلات تلخ استفاده کنید یا شکلات تلخ تخته‌ای را به صورت قطعات کوچک خرد کنیدمرنگ هم همان سفیده تخم مرغ است که با همزن زده شده و فرم خامه را پیدا کرده استبه این ترتیب زرده تخم‌مرغ‌ها برای تهیه کاستارد و سفیده آن‌ها برای تهیه مرنگ استفاده می‌شودو طی یک ربع تا نیم ساعت دسر شکلاتی خوشمزه آماده سرو می‌شود.

طرز تهیه

ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنیدسفیده‌ها را برای تهیه مرنگ کنار بگذاریدزرده‌ها را در کاسه‌ای با سایز متوسط بریزید و هم بزنید تا نسبتاً یک‌دست شود.

شیرجوشی را روی شعله قرار دهیدشیر، خامه، نمک، شکلات تلخ خرد شده و ۲ قاشق از شکر را داخل شیرجوش بریزید و بگذارید مایع داغ و شکلات داخل آن ذوب شودچند قاشق از مخلوط شکلات را روی زرده تخم مرغ بریزید و هم بزنیدسپس به تدریج بقیه مخلوط شکلات را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید.

کاستارد شکلات تلخ را در ۲۳ لیوان کوچک یا ظرف دسر بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

حال سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کمی سفت شوندسپس ۲ قاشق شکر باقیمانده را به آن اضافه کنید و با دور تند به هم زدن ادامه دهید تا فرم بگیرد و شبیه خامه شودحال مرنگ آماده است.

مرنگ را با قیف یا با قاشق روی کاستارد شکلات تلخ بریزید و آن را سرو کنیدمی‌توانید با گرفتن فندک روی مرنگ روی آن را کمی قهوه‌ای رنگ کنید تا دسر شما طرح زیباتری پیدا کند.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است