آموزش لازانیا با سبزیجات کبابی و ریکوتا

 

در تابستان به جای پخت یک لازانیای مملو از گوشت می توانید از ترکیب ریکوتا و کدوخورشتی استفاده کنید که به سادگی به خورد هم می روند.

مواد لازم برای لازانیا با سبزیجات کبابی و ریکوتا

گوجه فرنگی رسیده ی بزرگ ۱۰عدد (۱ کیلوگرم)

فلفل دلمه ای قرمز ۳ عدد

پونه کوهی  ۱ مشت

روغن زیتون ۶ قاشق سوپخوری

ساقه کرفس ۲ عدد

پیاز متوسط ۱ عدد

سیر ۲ حبه

کدو خورشتی ۵ عدد

ریکوتا ۵۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه ۴ قاشق سوپخوری ( اختیاری)

پنیر پارمیزان یا چدار ۵۰ گرم

جوز ۱ عدد برای رنده کردن

ورق لازانیا حدود ۶ عدد

نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده

سالاد تازه جهت سرو (اختیاری)

 

در تابستان به جای پخت یک لازانیای مملو از گوشت می توانید از ترکیب ریکوتا و کدوخورشتی استفاده کنید که به سادگی به خورد هم می روند. در زمان استراحت در باغ، این لازانیا یک وعده غذایی ایده آل محسوب می شود. اگر زمان کافی ندارید تا خودتان سس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای بریان شده را تهیه کنید، از دو پیمانه (۵۰۰ گرم) سس آماده ی شیشه ای استفاده کنید.

 

طرز تهیه

 

فر را از قبل تا دمای ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد گرم کنید. دو گوجه را کنار بگذارید و بقیه را نصف کنید. با پوست کن، پوست فلفل دلمه ای را بگیرید، سپس فلفل ها را نصف کرده و دانه ها و بخش سفید داخلی اش را خارج کنید. اگر نتوانستید تمام پوست آن را بکنید نگران نباشید، زیرا این کار فقط کمک می کند تا فلفل سریع تر بپزد و پوست آن در مراحل بعد درنیاید و باعث ناخوشایند شدن ظاهر غذا نشود.

گوجه فرنگی ها و فلفل ها را طوری در ظرف بچینید که سمت برش خورده بالا قرار گیرد، آنها را در دو سینی فر قرار دهید ( بهتر است نچسب باشد). کمی برگ های اورگانو و مقدار کافی نمک و فلفل روی آن بپاشید. سه قاشق سوپخوری روغن روی آن ریخته و بگذارید برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بریان شود یا تا زمانیکه نرم و طلایی شده و شروع کند به جمع شدن.

تا زمانیکه گوجه فرنگی و فلفل بریان می‌شود، کدو خورشتی را خلال کنید. کرفس و پیاز را کاملا خرد کنید.

روغن باقی مانده را در یک ماهیتابه ی بزرگ حرارت دهید و کرفس و پیاز را به آن بیفزایید، آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید، سپس در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به آرامی ۱۰ دقیقه بپزد تا نرم شود. گذاشتن درپوش ظرف تا حدی آن را بخار پز می کند و این بهترین راه برای شیرین کردن و نرم کردن سریع کرفس است. وقتی همه این سبزیجات نرم شدند، شعله را بالا بیاورید و کدو را مخلوط کنید.

مخلوط را به مدت ۵ دقیقه بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا کدوخورشتی ها به رنگ سبز روشن در آید و ماهیتابه نسبتا خشک شود. آن را با سیر مخلوط کرده و بگذارید تا یک دقیقه ی دیگر بپزد، سپس ماهیتابه را از روی شعله بردارید.

دو سوم ریکوتا، در صورت استفاده تمامی ماسکارپون و نیمی از پارمیزان را با آن مخلوط کنید. مزه ی آن را با نمک، فلفل و ۱/۴ قاشق چایخوری جوز رنده شده میزان کنید. وقتی گوجه فرنگی و فلفل آماده شد، آنها را در یک غذا ساز ریخته یا از یک همزن ایستاده استفاده کنید و آن را به شکل یک سس غلیظ درآورید. گوجه فرنگی هایی را که کنار گذاشته بودید خرد کنید.

لازانیا را طبق دستور بجوشانید. ابتدا نیمی از کدوخورشتی را در یک ظرف پخت بزرگ بریزید. ورقه های لازانیا را روی آن را قرار دهید، سپس نیمی از سس گوجه را روی آنها بریزید. لایه ها را تکرار کنید و در انتها سس گوجه بریزید. روی آن گوجه های خرد شده و باقی مانده ی ریکوتا ، دانه های کاج و کمی دیگر اورگانو بپوشانید. این مواد را می توانید با کیسه فریزر بپوشانید و تا ۲۴ ساعت دریخچال نگهداری کنید.

لازانیا را تا زمانی که طلایی شده و لبه های آن حباب دهد، بپزید. اگر تمام مراحل را پیوسته دنبال کرده باشید این اتفاق در عرض ۳۰ دقیقه رخ می دهد زیرا بیشتر لایه ها گرم هستند. اگر لازانیا ی سرد را می پزید، باید ۱۵ دقیقه به زمان پخت اضافه کنید، آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید تا نیمی از این زمان سپری شود. این غذا را با سالاد تازه سرو کنید.

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است