آموزش شیرینی ماکارون فرانسوی

 

ماکارون (macaron) نوعی شیرینی فرانسوی است که با مرنگ تهیه می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب است ،

مواد لازم برای شیرینی ماکارون فرانسوی

پودر قند (شکر قنادی) ۱۷۵ گرم

آرد بادام ۱۲۵ گرم

سفیده تخم مرغ ۳ عدد

شکر ریزدانه ۷۵ گرم

رنگ خوراکی ۲ تا ۳ قطره

اسانس و عصاره به دلخواه

کره نرم شده ۱۵۰ گرم

پودر قند ۷۵ گرم

 

ماکارون (macaron) نوعی شیرینی فرانسوی است که با مرنگ تهیه می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب است ، چرا که با افزودن طعم و رنگ های مختلف می توانید ماکارون های دلخواه خود را در رنگ ها و طعم های مختلف داشته باشید. این شیرینی های کوچک به هر رنگ و طعمی که باشند فوق العاده هستند. حتی می توانید ماکارون ها را بدون افزودن رنگ و ساده نیز نوش جان کنید. در ادامه دستور تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی را میخوانید.

 

طرز تهیه

فر را روشن کنید و در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. پودر قند و آرد بادام را در غذاساز بریزید و آنقدر بزنید تا ترکیبی نرم و لطیف حاصل شود. سپس آن را داخل کاسه ای بریزید.

در کاسه دیگری، سفیده های تخم مرغ را با مقداری نمک هم بزنید. سپس به تدریج شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود. ( در این مرحله می توانید بنا به سلیقه و نوع ماکارونی که می خواهید تهیه کنید عصاره و طعم دلخواه خود، مانند نعنا یا لیمو، و رنگ دلخواه خود مثل آبی یا زرد را به مخلوط مرنگ خود اضافه کنید.اگر می خواهید ماکارون هایی با رنگ ها و طعم های مختلف داشته باشید مرنگ را در چندین کاسه تقسیم کنید.)

نیمی از ترکیب پودر قند و آرد بادام را به مرنگ اضافه کنید و با لیسک خوب مخلوط کنید. باقیمانده ترکیب را نیز اضافه کنید و با استفاده از لیسک مخلوط را روی هم تا کنید و هم بزنید تا قوام پیدا کند و هنگامی که از آن پایین می ریزد غلظتی براق و یکدست پیدا کند. با قاشق مایه را داخل قیف بریزید و ماسوره ای با دهانه ۱ سانتیمتری به آن وصل کنید.

روی ۲ سینی شیرینی پزی کاغذ روغنی بیندازید. با کمک قیف و ماسوره خمیرهای گرد کوچکی به عرض ۳ سانتیمتر روی سینی ایجاد کنید. سعی کنید این کار را سریع انجام دهید تا نتیجه کار تمیز و بدون نقص باشد. اجازه دهید ماکارون ها به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در دمای اتاق بمانند تا روی سطح آن ها کمی رویه بگیرد و سفت شود. این مرحله بسیار اهمیت دارد و پس از این مدت باید بتوانید ماکارون ها را به آرامی لمس کنید بی آنکه خمیر به انگشتتان بچسبد. ماکارون ها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و بپزید.سپس سینی ها را خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند.

در این فاصله، ماده پرکننده وسط ماکارون ها را آماده کنید. در کاسه ای کره را آنقدر هم بزنید تا روشن و پفدار شود. سپس پودر قند را اضافه کنید و ترکیب کنید( در این مرحله می توانید طعم دهنده یا مغز یا رنگ به آن اضافه کنید). مقداری از مایه بردارید و روی یکی از ماکارون ها قرار دهید، یک ماکارون دیگر روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا ساندویچی شوند.

 

نکته ها

ماکارون فرانسوی ساده نیز بخودی خود طعمی فوق العاده دارد، اما با افزودن کمی رنگ واسانس می توانید شیرینی های بسیار زیبا و هنرمندانه ای داشته باشید. ماکارون‌های رنگی نگاه‌ها را به سوی خود جذب می کنند و مطمئنا بچه ها و بزرگترها عاشق آن خواهند شد.

برای افزودن رنگ و طعم به مایه مرنگ می توانید حدودا ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره و اسانس به آن اضافه کنید. سپس یک قطره از رنگ دلخواه به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.اگر لازم بود باز هم قطره قطره رنگ به آن اضافه کنید تا رنگ دلخواه حاصل شود. به کرم کره ای نیز به همین شیوه می توانید رنگ و طعم اضافه کنید.

می توانید وسط ماکارون ها را با مربا یا مارمالاد نیز پر کنید.

برای ماکارون فرانسوی کاکائویی بجای پودر قند، پودر کاکائو بریزید و داخل ماکارون را نیز با نوتلا پر کنید

 

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است